donderdag 8 januari 2015

Mutation progress

Nadat ik op het idee kwam om bacteriën en/of virussen te gaan kweken ging ik gelijk op zoek naar benodigdheden. Op allerlei forums en wetenschappelijke sites probeerde ik erachter te komen wat ik nou eigenlijk nodig had, en waar ik al deze spullen zou kunnen vinden. Echter had ik geen idee wat Sphaerococcus Euchema, Gelidium en nog meer van dit soort wetenschappelijk spul was, en al helemaal niet waar ik dit zou kunnen vinden.

Van daaruit ben ik naar Micropia (Artis) geweest om te zien of ze daar wisten hoe ik aan dit soort spullen zou kunnen komen. Ze wisten helaas niet waar het voor particulieren verkrijgbaar was. Toen ik zelf op het internet aan het zoeken was of het ergens te bestellen was kwam ik er ook achter dat je petrischaaltjes, chemicaliën etc. alleen maar in bulk vanaf gemiddeld 10.000 stuks kon kopen. Wel hadden ze een mini-set waarmee je een kolonie kon kweken, dus deze heb ik ter referentie meegenomen en getest. Ook hadden ze wat tips over hoe ik de bacteriën het best zou kunnen kweken en welke voedingsbodems geschikt zijn.

Enkele kweektests in Micropia. Tof! :-)


In de tussentijd heb ik nog gekeken naar mijn eerdere idee van het combineren van een groeipatroon met het uitbreidingspatroon van een virus. Daarvoor heb ik een menselijke cel gemixt met de verplaatsingsratio en dit geanimeerd. Het abstracte beeld vind ik best lekker werken, al kan het geheel uiteraard nog sterker.



0 reacties:

Een reactie posten