woensdag 17 december 2014

Missing link


Mijn focus ligt op het 'probleem' dat iedereen tegenwoordig helemaal samengesmolten is met hun telefoon of computer. De laatste tijd ben ik behoorlijk veel met 3D en computervirussen aan de gang gegaan als mijn 'verf'.

Toch mis ik de link met de 'echte' wereld, en worden het teveel losse plaatjes met zaken die ver van je bed af lijken te staan. Dit terwijl het juist in mijn concept ligt om de grens tussen het digitale en de fysieke wereld op te zoeken. Tot nu toe blijven mijn beelden nog binnen de digitale wereld, en blijft het virus opgesloten in het beeldscherm. Ook was ik al bezig om animaties te maken, en pogingen tot het maken van 3D prints van de beelden. Toch komt het nog niet écht dicht bij de toeschouwer.

Tijdens een gesprek met Helmut kwam ik erachter dat het goed is te gaan kijken naar 'iets' anders dan waar ik nu mee bezig ben als aanvulling op de beelden van de virussen. Wat gebeurt er als je bijv. een foto van een kip naast de beelden van de virussen hangt? Het beeld verandert automatisch aangezien men een link wil leggen tussen de beelden.

Op dit moment ga ik dan ook een nieuw sub-project beginnen die aansluit op de virussen. Daarbij wil ik de 'echte' wereld een sterkere relatie aan laten gaan met de digitale wereld. Ditmaal wil ik met fysieke objecten aan de gang, die alsnog een relatie aan kunnen gaan met de virussen zodat het concept een sterker geheel zal vormen. Hoe ik dit wil gaan doen heeft nog bedenktijd nodig. :-)


0 reacties:

Een reactie posten